Zomertrainingen

2024

In april beginnen de zomertrainingen. Deze trainingen zijn vooral bedoeld voor het opbouwen van een goede conditie en een trainingsritme. Je legt de basis voor een goed schaatsseizoen.

LOOP TRAINING DUINEN
De looptraining in de duinen is op maandag avond van 19.00 uur tot 20.15 uur. De jeugd (vanaf 8/9 jaar) en de recreanten zijn van harte welkom. Er wordt verzameld bij ”Cantineweg” te Katwijk. De training wordt gegeven door: Daphne & Pieter den Edel. De trainer komt met de auto. Hierin kan iedereen tijdens de training zijn spullen kwijt.

Tijdens de schoolvakanties gaan de trainingen gewoon door, mits de trainers anders doorgeven.
De trainingen bestaan uit diverse looptrainingen met de bijbehorende techniek. Dit maakt het lopen gemakkelijker. Deze training wordt geven tot eind september.
•Aanmelden Groepsapp Duinen Looptraining

ZOMER KRACHT- EN CORETRAINING
De kracht /core training is op donderdag van 18.30 uur tot 19.30 uur en vindt plaats in “t IJswaerd”. Vanaf 8/9 jaar is iedereen welkom. De training zal in de vorm van circuittraining worden gedaan. Het gaat met name om kracht-, sprong- en behendigheidstechnieken. Er wordt afgesloten met een elastiek training. Kortom alle spieren krijgen een beurt. De krachttraining is o.l.v. Jan Pieter Tensen en John Dolders.
datum start van deze training:
Klik hier om je voor deze training aan te melden.
•Aanmelden Groepsapp Zomer Kracht- en Core training.

SKEELERTRAINING BEGINNERS
Bij IJsclub Voorwaarts wordt er op dinsdag vanaf 11 april 2023 t/m 26 september 2023 op de Goerie skeelertraining georganiseerd. Deze training voor de jonge jeugd/beginners wordt geven door Remco en Jacobiene.

Beginners: benjamins tot pupillen van 18.30 uur tot 19.30 uur. Kosten: €20,-

Graag aanmelden via: skeeleren@ijsclubvooraartskatwijk.nl graag dan het volgende vermelden;
– je naam en achternaam
– adres
– telefoonnummer
– geboorte datum vermelden

Graag het geld over maken NL45RABO0135766362 t.n.v. IJsclub Voorwaarts Katwijk. Graag bij betalen je naam en adres vermelden.
•Geen groepsapp aanwezig.

Punten van aandacht:
– De skeelerbaan moet droog zijn. Bij regen (achtig) weer gaat de les niet door.
– Dragen van bescherming is verplicht (helm, pols, knie). Wij hebben geen materiaal om te lenen.
– Deelname is op eigen risico.
– Wij hanteren een grens van maximaal 50 kinderen.

SKEELERTRAINING GEVORDERDEN JEUGD EN RECREANTEN
Bij IJsclub Voorwaarts wordt er op dinsdag avond geskeelerd op de Goerie skeelertraining georganiseerd. Deze training worden geven door Wessel en Edwin de Haas.
GevorderdeN: vanaf pupillen t/m recreanten van 19.30 uur tot 20.45 uur.
Punten van aandacht:
•Aanmelden Groepsapp Skeeleren Gevorderden De Goerie

VELDTRAINING JONGSTE JEUGD
De veldtraining is op dinsdag middag om 16.30 tot 17.30 uur op het veld bij ’t IJswaerd. De benjamins, mini’s en de welpen zijn dan van harte welkom. Onder leiding van een aantal trainers bereiden zij de jonge jeugd voor op het schaatsseizoen wat gaat komen.