Covid-19 update: start van de eerste training

Start van de eerste training.
Na veel overleg in de PR/Communicatie commissie, de gemeente en het RIJC bestuur hebben we besloten, dat de eerste training op donderdag 7 mei zal plaatsvinden. De kinderen vanaf de welpen t/m de B-junioren kunnen dan terecht op het IJsveld en de training is van 19.00 tot 20.00 uur. We zijn niet over één nacht ijs gegaan. We hebben protocollen van de KNSB,NOC/NSF aangevraagd, ontvangen en bestudeerd. Ook de gemeente hebben we benaderd en afgelopen vrijdag hebben we van de gemeente de richtlijnen ontvangen hoe wij weer mogen starten. Hierbij hebben wij aangegeven, dat we voldoen aan hun voorwaarden zoals:
  1. We hebben een vaste locatie: het ijsveld en een gedeelte van het parkeerterrein.
  2. We hebben aangegeven, dat we voorlopig trainen op de donderdagen van 19.00 tot 20.00 uur.
  3. Het is een georganiseerde activiteit met trainer en ook onze contactpersoon is door- gegeven aan de gemeente. Uitgebreide informatie over deze brief van de gemeente, richtlijnen en de protocollen kunnen jullie lezen op onze website op de speciale pagina: Covid-19 update.
Richtlijnen voor ouders en RIJC- sporters tot 18 jaar.
  1. Gezond verstand gebruiken staat voorop. Ben je verkouden blijf dan thuis.
  2. Ga voordat je naar de club vertrekt thuis naar het toilet. Dit mag en kan niet bij het IJswaerd. Clubgebouw is gesloten voor jullie op de serre na.
  3. We mogen het clubgebouw niet in. Uitzondering is de serre, waar gebruik gemaakt kan worden ontsmettingsmiddelen en de kraan om je eigen bidonnetje te vullen.
  4. Was voor de training thuis je handen met water en zeep. Na de training moet dit ook gebeuren. dat kan dan in de serre.
  5. Neem je eigen handdoek mee.
  6. Houd de 1.5. meter afstand en uiteraard mag je elkaar niet aanraken.
  7. Uiteraard nies je in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  8. Kom niet eerder dan 10 minuten van te voren op het IJsveld.
  9. Na afloop van de training ga je direct naar huis.
  10. Ouders kunnen hun kinderen naar de sportlocatie brengen en vertrekken dan weer.

Via een App groep zal er gecommuniceerd worden. Indien het regent zal de training worden afgelast. Graag via deze app doorgeven of je wel of niet komt trainen. Aanmelden voor deze training en App groep kan via de website.

Training
Het wordt een loop/schaatsgerelateerde training. We gebruiken zo weinig mogelijk materiaal en maken gebruik van het eigen lichaamsgewicht voor de kracht oefeningen. Dit zullen voorlopig alleen pilonnen zijn, die de trainer neerzet. Veel gevarieerde loopoefeningen en andere leuke oefeningen die van nut zijn voor het schaatsen zullen uitgevoerd worden. Het plezier staat voorop. De gemeente heeft nog geen goedkeuring gegeven om delooptraining in de duinen gegeven op te starten.
In de maand mei zal het bij deze training blijven. Op 19 mei horen we weer meer van de regering of de mogelijkheden om te sporten verruimd worden. Er is in de maand mei ook nog geen skeelertraining. Het is fijn, dat we ondanks de barre Coronatijden weer wat mogen sporten en we gaan er samen met de nodige voorzichtigheid een leuk gebeuren van maken. Wij hebben er zin in! Heeft u vragen? Stel ze gerust. Mail naar info@rijnsburgseijsclub.nl. Jan Pieter Tensen is binnen onze vereniging onze Corona Coördinator.

Klik hier om je aan te melden voor de training