RIJC timmert aan de weg bij de Vlietloop

Maar liefst 12 RIJC leden deden mee aan de Vlietloop en wonnen twee zilveren en twee bronzen medailles.

Op woensdag 7 augustus liepen 8 jeugdleden van de RIJC de Vlietloop tot 18 jaar over 3 ronden van 750 meter. Dit was een leuke vervanging van hun zomertraining. Vince Kruijt (9.20) versloeg nipt in de eindsprint voor de 3e plaats Stefan Brussee. (9.23). In het grote deelnemersveld van 114 kinderen liepen Siem Hogewoning, Joel Smit (Voorwaarts Katwijk) en Sten Hutte verdienstelijk naar een 11e (11.27), 13e (10.29) en 14e (10.31) plaats. Bij de meisjes werd Anne de Rover tweede voor Evi Aanhane. Ook de jongste RIJC leden Liz Hutten en Tijs de Mooij liepen hun rondjes keurig uit.

Bij de senioren liep Peter Aanhane naar een fraaie 2e plaats over de bijna 4 kilometer in 15.01 en complementeerde Jeroen v.d. Bosch met een 3e plaats in 16.38 het succes bij de RIJC. Bij de 10 rondjes liep Thomas de Mooy naar een 7e plaats in 31.35 en Daphne Winter liep keurig naar een 4 plaats bij de dames in 41.02. De trainers Daphne de Winter en Jan Pieter Tensen konden tevreden terugzien op de inzet en resultaten van de RIJC leden. Op de Rijnloop van 26 augustus zullen de RIJC schaatsers weer aanwezig zijn en hun beste schaatsbeentje voortzetten.