skip to Main Content

Hier kan u het laatste nieuws vinden omtrent de nieuwe 333 meter baan.



Crowdfunding ‘Verkoop m2 ijs’

Actie: Verkoop stukjes ijs 100m2 per schaatsvereniging

Doel:
– Inzamelen van € 100.000 +
– Promotie ijsverenigingen en de Schaatshal Leiden
– Betrokkenheid creëren onder inwoners van randgemeenten
– Binnen 2 maanden doel bereiken

Hoe:
Online
– Schaatshal Leiden: Oproep via FB, website, nieuwsbrief
– Schaatsverenigingen: Oproep via FB, website, nieuwsbrief
– Social Media acties vanuit Schaatshal aan verenigingen, Tips voor DIY kids = delen!
– Viral’s via Youtube
– Filmpjes van BN’ers

Offline via de verenigingen
– Middels een machtigingsflyer, verenigingen langs deuren, verjaardagen e.d. geld op laten halen
– Sponsorlopen
– Pers, lokale kranten
– Verkoop polsbandjes door verenigingen

Crowdfunding tips:

Personaliseer een actiepagina op een website of facebook
Onderzoek wijst uit dat een actiepagina met persoonlijke foto’s en teksten zorgt voor meer donaties. Zorg ervoor dat je een profielfoto instelt en upload ook een aantal foto’s/filmpjes die met jouw actie te maken hebben. Vertel waarom je de actie bent gestart. Het grootste deel van je supporters zal doneren omdat ze je aardig vinden en je een succesvolle actie toewensen.
Eerst een paar donaties, dan pas verspreiden
Voordat je iedereen die je kent gaat vertellen over je actie is het verstandig om alvast een paar donaties te hebben. Vraag je familie en beste vrienden persoonlijk om een donatie te doen voordat je alle andere mensen vraagt om te doneren. Ervaring leert dat men het erg prettig vindt om te doen wat anderen al hebben gedaan.
E-mail je vrienden, familie, collega’s, klasgenoten etc.
Stuur een persoonlijke e-mail naar iedereen die je kent en vertel voor welke actie jij je inzet en waarom je dat doet. Vergeet niet om in de mail een link te plaatsen die doorverwijst naar je actiepagina. Vraag je ontvangers ook of ze die mail willen doorsturen naar hun persoonlijke netwerk.

Mondeling overtuigen en met hulp van mobiel direct bekijken en doneren
Vertel op je werk, school, vereniging, kantine en feestjes over de actie die je bent gestart. Vraag de mensen die je spreekt of ze je direct willen sponsoren. Boter bij de vis! Iedereen kan namelijk eenvoudig met zijn smartphone jouw actie bekijken en direct doneren. Sla de link ook op als een bladwijzer, zodat je je eigen pagina gemakkelijk en snel aan iedereen kunt laten zien.
Stuur WhatsApp & SMS-berichten
Maak een WhatsApp groep aan met veel van je contacten die elkaar kennen. Stel je vraag en verwijs naar je actiepagina. Bedank in deze groep de mensen die aangeven dat ze gaan doneren zodat alle groepsleden dat zien. Hierdoor is de kans groter dat anderen zich ook betrokken voelen en je actie zullen steunen. Als er één schaap over de dam is…
Deel je actie regelmatig op Facebook, Twitter en LinkedIn
Plaats updates! Je kunt jouw actiepagina op verschillende manieren delen via social media. Plaats een prikbord bericht op je Facebook waaraan je ook een persoonlijke tekst toevoegt. Dat valt veel meer op dan een ‘Vind ik leuk’. Vertel op je Facebook, Twitter en LinkedIn profiel regelmatig hoe het gaat met je actie. Voorbeelden voor statusupdates:
Als je meedoet aan een sport evenement; vertel wat over je voorbereidingen
Bedank mensen in het openbaar elke keer als je een donatie krijgt. Doordat anderen dit zien zullen ze eerder geneigd zijn om dit ook te doen. Echt, het helpt!

Betrek je donateurs bij je eindsprint!
De eindsprint van je actie verdient extra aandacht. Ervaring leert namelijk dat in de laatste twee weken van een actie de meeste donaties worden opgehaald. Je donateurs willen natuurlijk ook dat je het streefbedrag haalt. Je kunt hen dus prima vragen om hulp bij je eindsprint. Zij kunnen jouw actie nogmaals promoten in hun sociale netwerk.
Hou vol: blijf mensen herinneren!
Niet iedereen zal direct gaan doneren. Stuur daarom herinneringsmails of -WhatsApp-berichten als ze nog niet hebben gedoneerd. De aanhouder wint!


Langer is beter, help mee aan 333 meter!

De ijssport is gered, met dank aan Gemeente Leiden. Daar zijn wij, schaatsliefhebbers uit Leiden en de wijde omstreken, dolblij mee.
Maar…. wij doen er alles aan om van de 250 meter buitenbaan voor het langebaanschaatsen, zoals hij nu is gepland, een 333 meter baan te maken. Want: voor de hele ijssport in de Leidse regio geldt: langer is beter.
Oer-DNA en talent
Schaatsen zit in ons oer-Hollandse DNA, en in dat van onze kinderen. Dat willen we vasthouden.
Om het talent in onze regio te koesteren en te laten groeien, hebben we 83 meter meer ijs nodig! Voor de ontwikkeling van de talenten uit de regio biedt een 333 meter ijsbaan meer en betere mogelijkheden dan een 250 meter ijsbaan. Nu stoppen veel jeugdigen met schaatsen als hun snelheid te hoog wordt voor een 250 meter ijsbaan en ze ver moeten reizen naar een andere baan. Bij een 333 meter ijsbaan kan elke vereniging terecht met al zijn trainingsgroepen. Dit versterkt de saamhorigheid binnen de verenigingen.
En, heel belangrijk: alléén op 333 meter kunnen we officiële wedstrijden organiseren en rijden!
Bezoekersaantallen
Met een 333 meter ijsbaan is er gelegenheid de ‘krabbelbaan’ voor de jongere en beginnende schaatsers te vergroten, zodat er gelijktijdig meer schaatslessen gegeven kunnen worden. Met de 333 meter variant kunnen we jaarlijks circa 19.000 extra bezoekers trekken. Daarmee wordt niet alleen een bijdrage geleverd aan doelen om meer mensen aan het bewegen te krijgen, het draagt ook bij aan een gezonde exploitatie van de ijshal. Ook de curlingsport kan worden verkend met de mogelijkheid van een 333 meter baan met krabbelbaan.
Energieneutraal
Met het oog op de toekomst, besparen we met een 333 meter baan in geld, tijd, files en milieu. Alléén met een 333 meter baan zijn we energieneutraal.
Financiële realisatie
Het doel bedrag voor de realisatie van de 333 meter ijsbaan is maar liefst 3,2 miljoen. Dat is veel geld. Maar berekend over bijna 650.000 inwoners (van de stad Leiden en de regiogemeenten rondom Leiden) is dat relatief gezien niet zoveel. Dit bedrag willen de vrijwilligers van de Stichting Schaatshal Leiden samen met alle regiogemeenten en de schaatsverenigingen uit Leiden en omstreken inzamelen door middel van diverse acties.
We hebben tot 1 oktober 2018 de tijd.
Wij laten de komende maanden véél van ons horen: Langer is beter, help mee aan 333 meter!

Acties
Uitgifte groene obligatieleningen à € 333,33
Adopteren van een zonnepaneel à € 333,33
Verkoop van 100m2 ijs per schaatsvereniging, à € 33, 33 per m2
Schaatsmaat, loyaliteitsprogramma. Jaarlijkse donatie van € 33,33
Kids Only, online acties door en voor kinderen
Online verkoop van ‘333 producten’
Online loterij, verkoop van loten à € 3,33

Agenda
13/2 Kick-off 333m website
14/2 Start online acties, Valentijn
18/2 133 dagen voor 1 oktober! Start verkoop m2 ijs door schaatsverenigingen
28/2 Fundraising actie door ijsclub Zoeterwoude: kinderen zamelen geld in door zoveel mogelijk gesponsorde rondjes te schaatsen
3/3 Fundraising actie door District Sassenheim
10/3 IHCL Arie Ravensbergen cup, fundraising actie
11/3 Zitten voor 333m, sportieve online actie
18/5 Start online loterij
juni Basisschool actie ‘Rennen voor ijs’
sept Spinning actie
15/9 Groots feest
22/9 Trekking online loterij

Tip; organiseer acties voor de Singelloop (20 april)
Verkoop polsbandjes tijdens Koningsdag op de vrijmarkt (27 april)
Op de hoogte blijven van alle verdere acties! Meld je aan bij info@fiemarcom.nl
Of volg ons, via de website: www.333m.nl
Facebook: 333m.nl
Instagram: #ijshalleiden
Youtube: Schaatshal Leiden

Contact gegevens:

Algemene vragen Voorzitter: Jos Arts
info@schaatshalleiden.nl M: 06-53519619
E: voorzitter@schaatshalleiden.nl
Secretaris: Willem van Vliet Penningmeester: Michiel ’t Hart
M: 06-11092224 M: 06-28504052
E: secretaris@schaatshalleiden.nl E: penningmeester@schaatshalleiden.nl

Pr en promotie: Fione den Outer Persvoorlichter Monique Aalbers
M: 06-24235238 M: 06 51717597
E: info@fiemarcom.nl E: moniqueaalbers@hotmail.com

Back To Top