Zomertrainingen

2024

In april beginnen de zomertrainingen. Deze trainingen zijn vooral bedoeld voor het opbouwen van een goede conditie en trainingsritme. Er wordt een basis voor het nieuwe schaatsseizoen gelegd. Daarnaast is het ook erg gezellig om met elkaar te trainen.
Wij bieden verschillende trainingen aan de zomerperiode. Wat elke training inhoud vind je hier onder. Als je lid bent van onze vereniging dan kan je, je per training aan melden. Als er kosten aan een training verbonden zijn staat dit er bij. Ben je geen lid maar wil je dit wel worden neem neem dan contact op met onze ledenadministratie ledenadministratie@rijnsburgseijsclub.nl

LOOPTRAINING DUINEN
Start op: 8 april
Hoe laat: 19.00 uur
Waar: Cantineweg Katwijk
Voor wie: Vanaf welpen (8/9 jaar) t/m recreanten
Trainers zijn: Daphne en Pieter.
De looptraining in de duinen is op maandagavond van 19.00 uur tot 20.15 uur. De jeugd (vanaf 8/9 jaar) en de recreanten zijn van harte welkom om mee te doen met deze leuke training. Er wordt verzameld bij ”Cantineweg” te Katwijk.. De trainer komt met de auto zodat hier je spullen in kwijt kan tijdens de training. De trainingen bestaan uit diverse looptrainingen met de bijbehorende techniek. Wat belangrijk is bij deze training dat je hardloop schoenen hebt. Mocht je hier informatie over willen hebben, vraag dit dan even bij de trainer.Tijdens de schoolvakanties gaan de trainingen gewoon door, mits de trainers anders doorgeven. Dit zal dan worden vermeld in de groepsapp.
Deze training wordt geven tot eind september.

Klik hier om je aan te melden voor de training / groepsapp Looptraining duinen.
SKEELERTRAINING
Start op: 16 april t/m 9 juli
Waar: De Goerie, Katwijk
Voor wie: Skeelertraining  beginner-benjamins tot pupillen
kosten: €17,50
Trainers zijn: Edwin, Carmen, Nikita, Stefan en Amy,
Op de Goerie de skeelerbaan van IJsclub Voorwaarts organiseren wij op dinsdag een skeelertraining. Door deze training zorgt ervoor dat je ook in de zomer bezig bent met je schaatstechniek. Voor deze training vragen wij een kleine vergoeding van €17,50. Meld je aanvia het formulier voor deze training. Later ontvangt u een betaalverzoek.
Voor deze training hebben we een verplichte uitrusting, deze bestaat uit:
– helm
– Pols-, knie- en elleboogbeschermers
Mocht je iets vergeten zijn, we hebben helaas geen materialen te leen. De deelname van deze training is op eigen risico. Mocht de training niet door gaan zal dit gecommuniceerd worden in de groepsapp. In deze app groep komt u in als u het aanmeld formulier hebt ingevuld.Klik hier om je aan te melden voor deze training.
SKEELERTRAINING
Start op: 16 april t/m 9 juli
Hoe laat: 19.30 uur
Waar: De Goerie, Katwijk
Voor wie: Gevorderde jeugd en recreanten
trainers zijn: Edwin, Wessel.
Op de Goerie, bij IJsclub Voorwaarts wordt er op dinsdagavond geskeelerd. Deze training is voor de gevorderde skeeleraar of recreant. Voor deze training hebben we een verplichte uitrusting,deze bestaat uit:
– helm
– Pols-, knie- en elleboogbeschermers
Mocht de training niet door gaan zal dit gecommuniceerd worden in de groepsapp.Klik hier om je aan te melden voor de training /groepsapp Skeeleren Gevorderden De Goerie
DROOGTRAINING
Start op: 16 mei
Waar: ’t Ijswaerd, Rijnsburg
Voor wie: Vanaf welpen (8/9 jaar) t/m recreanten
Trainers zijn: Jan Pieter, John ze worden bijgestaan door Daphne, Anne, Stefan en Debby. De droogtraining is op donderdag van 18.30 uur tot 19.30 uur en vindt plaats op het veld bij ‘t IJswaerd. De training zal in de vorm van circuittraining worden gedaan. Het gaat met name om kracht-, sprong- en behendigheidstechnieken training. Kortom alle spieren komen aan de orde.

Klik hier om je aan te melden voor training / groepsapp droogtraining.
DROOGTRAINING
Start op: 29 augustus t/m 3 oktober
Waar: ’t Ijswaerd, Rijnsburg
Voor wie: Benjamins tot welpen
Trainers zijn: Jan Pieter, John ze worden bijgestaan door Daphne, Anne, Stefan, Debby. De droogtraining is op donderdag van 18.30 uur tot 19.30 uur en vindt plaats op het veld bij ‘t IJswaerd. De training zal in de vorm van circuittraining worden gedaan. Het gaat met name om kracht-, sprong- en behendigheidstechnieken. training. Kortom alle spieren komen aan de orde.Klik hier om je aan te melden voor training / groepsapp droogtraining.